Propagace: Instagram nebo Facebook?
Na první pohled se může zdát, že mezi těmito sítěmi nebude velkých rozdílů. Opak je ale pravdou.
Podíváme se na to, jakou platformu si k propagaci vybrat.
Na co se zaměřit při výběru platformy
Pro zhodnocení, která platforma pro Vás bude vhodnější je potřeba se zamyslet nad cílovou skupinou. Instagram má podle statistik 60% uživatelů mladších než 35 let. Naopak Facebook dominuje ve věkové kategorii 40+.
Pokud tedy nebudeme brát v potaz jiné aspekty, tak skupinu do 35 let oslovíme spíše pomocí Instagramu a skupinu 40+ spíše pomocí Facebooku.
Dalším důležitým parametrem je typ produktu, který budeme chtít propagovat. Na instagramu se setkáváme spíše s produkty z oblasti módy, kosmetiky a na Facebooku se setkáváme spíše s propagací služeb.
Možnosti propagace
Na facebooku i instagramu můžete propagovat produkt/službu apod. pomocí kampaní. Při vytváření takové kampaně si můžete zvolit účel kampaně, rozpočet, okruh uživatelů či umístění.
Kampaň si můžeme nastavit tak že ji uvidí lidé jen v určité lokalitě a v určitém věku, čímž docílíme toho, že se reklama bude zobrazovat cílové skupině lidí.
Jak docílit toho, aby byla reklama úspěšná?
- V reklamě používejte kvalitní fotky či videa. Špatná kvalita vizuálu vyvolá neprofesionální dojem a odrazuje od kliknutí na reklamu.
- Dejte si záležet na popisku. Napište ho krátce, stručně a jasně.
- Používejte výzvy k akci. Reklamu publikujte za účelem, který z ní musí být patrný. Například pokud chcete prodat více výrobků - vyzvěte cílovou skupinu lidí, ať navšítíví Váš eshop.
- Zkuste inzerovat slevy. Krátkodobé snížení cen, doprava zdarma či dárek k nákupu upoutají pozornost.
Každá síť má své pro a proti a je proto potřeba zvážit všechny parametry a dle nich se rozhodnout, jakou platformu použít a především nezapomenout na správné vytvoření cílových skupin.