Jak pracujeme

bzcompany podpora
Podpora

Volejte po-pá 8:00 - 17:00

774 700 765

podpora@bzcompany.cz


Všechny dotazy a požadavky na zákaznickou podporu jsou zpoplatněny dle aktuálního ceníku.

Víte, jak pracovat s obsahem e-shopu, který dobře prodává Vaše služby a produkty?

Proč je důležité vědět, kdo je naším zákazníkem a jaké nástroje nám mohou pomoci to zjistit?


21. století sebou přináší dobu moderních technologií, kdy se na nás valí hromada dat a většina z nás ani neví co s nimi. Je až k podivu kolik lidí, kteří začínají podnikat vlastně vůbec neřeší pro koho svůj e-shop tvoří. Poznat zákazníka není žádná věda, dá se říct, že se jedná o základ podnikání.Je to kdokoliv, kdo u nás nakoupí. E-shopem nejen prodáváme, ale také řešíme problémy, poskytujeme služby a tím se staráme o potřeby našich zákazníků. Základní chybou bývá, že špatně rozlišujeme potřebu zákazníka a jeho požadavek. Požadavek je všechno, co zákazník říká, že by chtěl. Zatímco potřeba jak už sám o sobě název napovídá, souvisí s potřebami zákazníka. Ve finále jako obchodník můžete zjistit, že zákazník potřebuje úplně něco jiného.

data-analysis-1.jpg

 
(Po)znáte dobře, svou cílovou skupinu?
Položme si tyto otázky:
  1. Kdo je můj zákazník? Pohlaví / věk / profese / kde bydlí / jeho příjem.
  2. Jaké problémy zákazník řeší a co hledá? Jakmile porozumíme potřebám našim zákazníkům, můžeme jim upravit obsah nabízeného zboží a tím lépe prodávat.
  3. Odkud zákazníci získávají informace?  Je hodně důležité vědět, zda cílová skupiny čte noviny, brouzdá po internetu nebo sociálních sítích, poslouchá rádio, čte recenze a další. Informace zužitkujeme např. při nastavování marketingových kampaní.
    Jakmile se toto dozvíte, máte informace, jak produkt dostat k cílové skupině a s těmi můžete následně pracovat.
  4. Jakým způsobem jim náš produkt pomáhá nebo řeší problém? Vhodné je prezentovat výhody, proč by si měl vybrat zrovna Váš produkt.
  5. Komu zákazníci důvěřují? doporučením, recenzím, články na portálech, ověřené firmy. V případě, že výše zmíněným zdrojům zákazník věří a mají spojitost s Vámi, budete pro něj důvěryhodnější.
Zjišťujte informace z dostupných nástrojů.

Mezi nejznámější nástroje patří, Google Analytics, Facebook Insights, Hotjar, Ahrefs...

SLUŽBA CENA POUŽITÍ
Google Analytics zdarma Zjistíte, kdo jsou Vaši zákazníci, odkud přišli, kam klikali nebo co si prohlížejí.
Až 50 % webových stránek používá GA ke sledování návštěvnosti.
Ve 30 jazykových mutacích.
Dostupný odkudkoliv – po přihlášení Gmailem.
Facebook Insights zdarma Zobrazuje údaje o stránce, příspěvcích, fanoušcích stránky.
Služba od Facebooku.
Hotjar zdarma (základní verze) Poskytuje informace i návštěvnících – kde se na webu pohybují a co dělají.
Kombinace analytiky a zpětné vazby díky anketám a dotazníkům.
Ahrefs okolo 2 400 Kč/měsíc Přehled o tom, co se na webu děje včetně analýzy nejčtenějších článků.
Smartlo zdarma (základní) Zaznamenává pohyb myši na webových stránkách, e-shopu, aplikací. Může napovědět, zda návštěvník neví, kam kliknout a lépe tedy pochopíte své návštěvníky.
Využívají Alza, Mall, Home credit,…
 
Jak pracovat se získanými daty o našich zákaznících a co vše můžeme zjistit?
  • Z objednávek vyčteme, jak často zákazník nakupuje, za kolik a co
  • Data o návštěvnosti e-shopu, např. míru okamžitého opuštění stránek, kolik průměrně uživatel stráví času na stránkách, nebo jaké % odejde.
    Je možné tyto data filtrovat i na konkrétních stránkách.
  • Sledujte, co Vaši zákaznicí vyhledávají a přizpůsobte jim nabídku. I tento údaj jde vyčíst.
  • Dlouho se Vám načítá web? Zjistěte Vaši rychlost načítání a jeho příčinu. Lidé neradi čekají, mezi tím mohou objednávat jinde.
  • A mnoho dalšího …

data_analysis.jpg

Další nedílnou součásti práce se zákazníky můžou být různé dotazníky.

Jsou rychlé na tvorbu a získáme z nich alespoň základní informace.
Otázky můžou znít např. takto:

  • Jste spokojeni s nákupem produktů v našem e-shopu? ANO / NE (pokud ne, proč?)
  • Jaký byl hlavní důvod k nákupu v našem e-shopu?
  • Doporučil byste nás svému známému?
  • A mnoho dalších...
A jak dobře znáte své zákazníky Vy? A jak pracujete s dostupnými daty? 

Nasadili jsme Vám brouka do hlavy? Rádi to s Vámi probereme u dobré kávy nebo čaje.
…A nejen tak se říká slovní spojení „náš zákazník náš pán“. Tímto by se měl řídit každý, kdo se pohybuje ve světě obchodu.